Módszerek depresszió ellen gyógyszerek nélkül

Figyelem: Ne hagyja el hirtelen antidepresszánsát vagy nyugtatóját, mert súlyos elvonási tüneteket okozhat!

Hálaadás

Az első és legfontosabb dolog, hogy minden nap adjunk hálát, amink van, soroljuk fel mire vagyunk büszkék vagy, hogy milyen szép emlékeink vannak.

Mások segítése

Keress apró lehetőséget arra, hogy másoknak tudj segíteni. Vagy dicsérd meg őket, emeld ki a jó tulajdonságaikat. Ez jó arra, ha a depresszió mellé társul bűntudat is. Emellett az emberek szeretik, ha dicsérik őket, ezért sokkal inkább szimpatikusabbá válsz a szemükben, mintha csak panaszkodnál.

Tűzz ki olyan célokat amik nem állnak messze a valóságtól

A legtöbb ember megvalósíthatatlan célokat tűz ki. A cél akkor működőképes, ha:

  1. Valami, amit irányíthat (azaz nem másoktól függ)
  2. Kezelhető (azaz nem elsöprő)
  3. Reális neked (nem másnak)
  4. Mérhető (azaz tudja, hogy elkészült-e vagy sem)

Ha valami rosszul sikerül, fogadd el, állj úgy hozzá, hogy ,,Mit tanulhatok ebből?” (szemben az ítélkező, „ezért vagyok szörnyű” hozzáállással). Legyen körültekintő, amikor összehasonlítja előrehaladását másokkal. Általában összehasonlítjuk a legnagyobb gyengeségünket egy másik ember legnagyobb erejével. Ez igazságtalan (és egyébként sem pontos).Kerüld el az ilyen féle cselekvést.

Ütemezzen kellemes tevékenységeket vagy eseményeket.

Ne várja meg, hogy kedve legyen hozzá. Például adjon magának engedélyt egy 30 perces kiruccanásra, vagy tervezzen minden napra valami elfoglaltságot. Az úszással, futással rendszeres szaunázással erősítsük az immunrendszerünket. Szaunázás alatt megnövekedik a vér endorfinszintje, vagyis az egyik boldogsághormon mennyisége.

Megfelelő étkezés

Nem kell divatos diétát tartani, de bárki depressziós lesz, ha gyakran fogyaszt szénhidrátot, sok cukros üdítőt, energiaitalt. Ne feledd a mértékletesség erényét. A nagy mennyiségű cukorfogyasztás fokozhatja az aggodalom, idegesség, feszültség érzését, és ezáltal okozhat szorongásos, depressziós tüneteket, melyek ronthatnak a már kialakult szorongás vagy depresszió állapotán.

Fókuszálj azokra az emberekre, akik felemelnek.

Gyakran lépj kapcsolatba olyanokkal, akik felemelnek. Olyanoktól, akik hátráltatnak, lehúznak szüntesd meg a kapcsolatot, vagy minimalizáld azt. Találj egyensúlyt, és ne szigeteld el magad, különben a depresszió megmarad. 

Próbálj rendszeres alvási ütemtervet tartani.

Tarts egyensúlyt az alvással. Egy késő éjszaka fent maradni, majd másnap sokáig aludni, ez biztos módja a depresszió táplálásának. 

Miközben gyakorlod ezeket a megküzdési készségeket, tudd, hogy a depresszió leküzdésének útján jársz.

Hogy miért vagy depressziós nőként ebből a cikkünkből kiderül. : https://pszichofittkucko.hu/ezert-vagy-depresszios-nokent/

1 hozzászólás

Hozzászólások lezárva.